zaterdag 5 juli 2008

17:35 > Editors


Passie is het handelsmerk van Editors, en al bij het tweede nummer, 'The racing rats', klom Tom Smith zowat over zijn piano om de microfoon op te eten. Als hij voor 'An end has a start' een gitaar omgordde, kronkelde hij zich in pijnlijke bochten om de microfoonstandaard. En met bassist Russell Leetch applaudisseerde hij voor het publiek dat de regen trotseerde om de band te zien, al leek het of de jakkerende gitaren van Smith en Chris Urbanovicz de neerslag net in de hand werkten. Prima weertje om Editors te zien!

Een nieuwe song, 'No sound but the wind', bleek een smachtende plakker, alles klonk even goed en werd even gedreven gespeeld, en bij de emotionele afsluiter 'Smokers outside hospital doors' gingen vuisten omhoog en werden kroppen weggeslikt. Graag geven we u nog even mee dat de stem van Smith nog dieper klinkt dan vorig jaar - hoe komt zo'n grafgeluid uit zo'n smal ventje? En zien we Editors over een paar weken in Hasselt terug?

Reacties :
Ik heb Editors niet gezien. Wat ik er in All Areas op StuBru van heb gehoord was echter veelzeggend. Moet een pakkend concertje zijn geweest.
 
Ik heb echt genoten, bij tijden kippevel. maar dat kan ook he weer zijn geweest.
maar een wat een stem heeft die man
 
Schitterende band! Totaal onbekend voor mij, maar van het begin tot het eind heb ik genoten van de muziek, de sfeer,... Fantastisch! Nu naarstig op zoek naar hun cd's!
 
Een reactie posten



<< Homepage