zaterdag 5 juli 2008

00:11 > Digitalism


Het decor van Digitalism is erop vooruitgegaan. Het Duitse technoduo staat achter een soort futuristische nieuwsdesk waarop abstracte animaties worden geprojecteerd. Een hele verbetering, na de knullige, fantasieloze statiefjes die vroeger als enig decorstuk dienden.



We beginnen er stilaan aan te wennen dat elke dance-act in de marquee op handen wordt gedragen door zijn publiek. Bij Digitalism is het niet anders. De jongens mogen dan gewoon wat aan knopjes staan draaien en een beetje roffelen op percussie, het geeft alvast de schijn dat ze razend druk bezig zijn.



Jence, de meest charismatische van de twee, beschikt over het soort dramatische tics en 'moves' die we associeren met relnichten als Jean-Paul Gaultier en Sven Vath - toch zien we het kereltje nog het meest aan voor een hedendaagse Nina Hagen, maar dan zonder de punkboodschap.



Het zal het publiek worst wezen. De radiohit 'Zdarlight' laat een frisse wind waaien door de nogal eenvormige set. Goed, iedereen amuseert zich rot en dat is wat telt bij dit soort techno. (svs)

Reacties :
Ben het in dit geval met je eens (de wat dikker gozer kan niet zingen ;-). Maar de act was wel aardig. Voor mij is dit een soort feest muziek zonder verdere inhoud. Ik compenseer dat wel weer met radiohead ;-)
 
Volgens mij betekent Digitalism wel wat meer dan een feest zonder inhoud. Hun electro stijgt ver uit boven
dancecommercanten als Regi en zijn vriendje Wout bvb.
 
Ik vind ze zeker bovengemiddeld. en misschien onderschat ik ze wel. de tijd zal het leren ;-)
 
Een reactie posten



<< Homepage