donderdag 3 juli 2008

20:11 > Mika

Zuurstokroze doelpalen, nepbloemen rond het drumstel en aan elk microfoonstatief, een big black mama aan de drums, een geblondeerde aziaat op bas - Mika houdt duidelijk van kitsch.

Tijdens 'Big girl' komen twee volslanke dames in onverantwoord strakke turnpakjes meedansen. Het publiek reageert extatisch. 'Relax take it easy' blaast het dak van de tent. Violisten en koperblazers zorgen voor extra power.

Toch zakt de show halverwege in door een stel hondskleffe ballads waar zelfs Elton John zijn neus voor zou ophalen. De weergoden vinden het maar niks - dikke donderwolken pakken samen boven de wei. Maar Mika gaat in de tegenaanval. Hij speelt meezingspelletjes met het ondergeregende publiek, roffelt op vuilbakken en krijgt de wei mee met hits als 'Grace Kelly', 'Love today' en 'Lollipop'. Chapeau. (svs)

Reacties :
i looooooooooooveeeeeeeeeeee mikaaaaaaaaaaaaaaa alleen was ik wel ni op rock werchter mikaaaaaa rockt mikaaaaaaaaaaa is cooooooool
 
Het is verontrustend dat men artiesten als Mika en Jay-Z vraagt om een breder publiel te lokken. 'Mika' is platte, commerciële pop en hoort niet thuis op een festival als Rock Werchter. Laat ROCKfestivals voor de ROCKliefhebbers!
 
@ rock4ever.
Ik ben het helemaal niet met je eens. Ik hou zelf enorm van rock-muziek en vind dat Mika wel thuishoort op Rock Werchter. Wat een show! Was je er zelf bij? Ik wel en het publiek vond het fantastisch. Fantastische muzikant en memorabel optreden.
 
ik ben het met je eens, Evelyn. Ik heb nooit geloofd in kotjes. Ik geloof alleen in muziek waar ik iets bij voel, of die me volledig koud laat... et voila, dit was muziek die me echt niet koud liet. Op een festival waar dit jaar serieuze bands hebben geheadlined (deus, radiohead, sigur ros, neil young,...) mocht dit potje fun wel eens
 
Ik wil zeker niemand in hokjes plaatsen. Het is niet omdat Werchter een rockfestival is dat er alleen rock gespeeld moet worden. De enige conditie is dat het goed moet zijn. En Mika is niet goed.
Daarbij, een 'serieuze' band als dEUS kan even goed fun zijn hoor, kijk naar Suds and soda, dat nummer brengt toch véél meer ambiance dan eender welk Mikariedeltje.
 
Een reactie posten



<< Homepage